خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/08 - 09:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
پورمختار با اشاره به اظهارات رییس سازمان سیا درخصوص "مستاجر بد" نامیدن ایران در برجام تشریح کرد:

ایران صاحبخانه برجام است نه مستأجر / جمهوری اسلامی هرگز آغاز کننده نقض برجام نمی شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آمریکا با زیر سوال بردن ایران در اجرای برجام تلاش دارد فشار روانی علیه ایران ایجاد کند.

محمدعلی پورمختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه رئیس سازمان سیا ایران را در اجرای برجام "مستأجر بد" نامید اظهارداشت: چند روزی است که مسئولان آمریکایی فضایی علیه ایران در رسانه ها  و افکار عمومی جهان ایجاد کرده اند و تلاش دارند ایران را در اجرای برجام بدعهد نشان دهند.



نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: فشارهای روانی و رسانه ای علیه جمهوری اسلامی به حدی افزایش یافته است که ترامپ از عدم امضای تعلیق تحریم های ایران خبر می دهد و مقامات آمریکایی بر بدعهدی ایران اصرار دارند.



وی گفت: این درحالی است که سازمان های بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اجرای صحیح برجام از سوی ایران تاکید دارند و دبیرکل سازمان ملل پایبندی ایران را تایید کرده است.



این نماینده مجلس شورای اسلامی رفتار آمریکا در قبال برجام را ارزیابی کرد و اظهار داشت: مقامات آمریکا برای اینکه نقض برجام به نام کشورشان نوشته نشود و برای فرار از رو به رو شدن با جامعه جهانی ایران را متهم عدم اجرای  برجام می کند در حالی که آنها با بدعهدی و مصوبات تحریمی به روح و جسم برجام خدشه وارد کرده اند.



پورمختار با بیان اینکه آمریکایی ها با تمرکز بر روی رسانه ها به دنبال آن هستند تا جو جهانی را علیه ایران  مشوش کنند، گفت: باید در زمیه اطلاع رسانی با قدرت بیشتری عمل کنیم تا توطئه آمریکا را نقش بر آب کنیم، آنها حمله روانی را در پیش گرفته اند تا اقدامات خود را در مقابل ایران توجیه کنند.



وی بیان کرد: باید کشورهای مختلف را از راه و روش آمریکا مطلع کنیم و جایز نیست در برابر رفتار و توطئه چینی های آمریکا سکوت کنیم بلکه دستگاه دیپلماسی باید با جدیت بیشتری افکار عمومی را آگاه کنند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فشار روانی آمریکا از جمله اقداماتی است که اخیر علیه ایران شکل گرفته است و باید با هماهنگی و همکاری کشورهای همسو آن را برطرف کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 206135
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم